Rekisteröi omat 0800/075- ja paikallisnumerosi suoraan verkossa!
Julkaistu osoitteessa Asiakaskontaktit Asiakaspalvelun puhelinnumerot
Maksuttoman tai lisämaksullisen numeron rekisteröinti ei automaattisesti lisää soittajia. Mutta mikä sitten? Eräässä äskettäisessä artikkelissa annoimme jo vinkkejä, joiden avulla voit houkutella lisää soittajia. Tässä uudessa artikkelissa annamme sinulle lisää vinkkejä ja uusia ehdotuksia.
Ennen kuin jatkamme, tarkastellaan "sääntöjä". Kysy ensin itselt äsi, täytätkö nämä perusedellytykset:
Sinulla on palvelunumero, joka on helppo muistaa.
Olet asettanut puhelutariffisi siten, että ne kannustavat soittajia tarttumaan puhelimeen. Voit helposti muuttaa tariffia My CallFactoryn numeroasetussivulla.
Toivotat soittajat tervetulleiksi äänitetyllä viestillä ja yksinkertaisella valikkovalikolla. Aukioloaikojen ulkopuolella tai ruuhka-aikoina, sinunVoice2mail tarjoaa soittajille mahdollisuuden jättää viestin, jonka sinä tai organisaatiosi nimetty henkilö voi helposti kuunnella milloin tahansa. Tätä voidaan myös muuttaa My CallFactoryn numeron asetussivulla.
Voit käyttää näitä asetuksia täysin oman mielesi mukaan, ja kaikkia asetuksia on helppo hallita. Siksi ne ovat osa onnistuneen palvelunumeron perusedellytyksiä. Alla olevilla seitsemällä toimenpiteellä voit saavuttaa maksimaalisen saapuvien puhelujen määrän.
Nykyään käytämme paperisen puhelinoppaan tai Keltaisten sivujen sijaan Googlea etsimiemme asioiden etsimiseen. Jos joku etsii puhelinnumeroasi, sen pitäisi löytyä helposti. Korostimme tämän tärkeyttä jo aiemmassa artikkelissa, mutta haluamme toistaa tämän vinkin. Niinpä:
Sijoita palvelunumerosi selvästi näkyviin etusivulle ja erillisille sivuille. Hyvä paikka olisi otsikossa, lähellä logoa. Toista numero, mahdollisesti osoitteesi kera, sivustosi alatunnisteessa.
Myös verkkosivustosi yhteystietosivulla on syytä mainita palvelunumerosi. Hakukoneet, kuten Google, indeksoivat tämän sivun, joten se houkuttelee suhteellisen paljon kävijöitä. Jos sinulla on useita puhelinnumeroita, joiden kautta ihmiset voivat tavoittaa sinut, selitä kävijöille, mikä numero palvelee mitä tarkoitusta.
Jos yritykselläsi on blogi, muista lisätä numerosi myös sinne. Mahdollisimman korkealla sivupalkissa on bloggaajien suosima paikka sijoittaa puhelinnumeronsa.
Pienimmätkin yritykset lähettävät kymmeniä tai jopa satoja sähköposteja päivässä. Ja jokainen sähköposti, joka lähetetään ilman palvelunumeroasi, on menetetty tilaisuus. Muista siis käyttää sähköpostin allekirjoitusta, joka sisältää palvelunumerosi. Iskulauseesi tai tehtäväsi voisi lisäksi houkutella vastaanottajia soittamaan sinulle.
Se, että yritykset voivat hyötyä sosiaalisesta mediasta valtavasti, on itsestään selvää. Tartu siis sen tarjoamiin mahdollisuuksiin ja lisää palvelunumerosi LinkedIn- ja Twitter-profiileihisi. Lisää ideoita:
Laita palvelunumerosi Facebook-yrityssivusi infolaatikkoon. Facebook on viime vuosina laajentanut kansikuvien tietoja koskevia tiukkoja sääntöjään. Täydellinen tilaisuus mainita palvelunumerosi tai niminumerosi myös siellä.
Sijoita yrityksesi Foursquaren kartalle. Näin älypuhelimella varustetut asiakkaat voivat soittaa sinulle yhdellä napsautuksella.
Google+
Sinun ei tietenkään tarvitse olla aktiivinen kaikilla mahdollisilla sosiaalisen median alustoilla. Valitse se tai ne, jotka tuntuvat sinulle ja brändisi imagolle mukavilta ja joissa on eniten (potentiaalisia) soittajia.
Myös "todellisessa maailmassa" sinulla on paljon mahdollisuuksia mainostaa palvelunumeroasi. On helppo aliarvioida, kuinka tehokasta on kertoa jollekin: "Soita meille ilmaiseen puhelinnumeroomme".
Palvelunumerosi pitäisi tietenkin olla näkyvästi esillä myös käyntikorteissasi logosi läheisyydessä.
Päivitä painettuihin tiedotteisiisi palvelunumerosi. Mainoksissa, esitteissä ja lehtisissä, mutta myös mainoslahjojen mukana olevissa korteissa.
Tiesitkö, että Google Adwordsissa voit lisätä mainoksiisi "soittolaajennuksia"? Tämä tarkoittaa, että nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista koostuvat kävijät voivat soittaa sinulle suoraan tietokoneeltaan tai tabletiltaan yhdellä napsautuksella. Näytämme tässä artikkelissa, miten se tehdään.
Jotta voit saada enemmän puheluita, on tärkeää, että soittajat ovat tyytyväisiä tarjoamaasi palveluun. Mutta mistä tiedät, ovatko he tyytyväisiä? Yksinkertaisesti kysymällä heiltä ja hiomalla palvelua jatkuvasti!
Tämä voi tarkoittaa, että sinun on kokeiltava hieman, jotta saat selville, mikä toimii ja mikä ei.
Anna työntekijöidesi kysyä asiakkailta, mitä mieltä he ovat uudesta lähestymistavasta, tai käytä IVR-järjestelmää (Interactive Voice Response). Älä pelkää kysyä soittajilta, kuinka kauan he joutuivat odottamaan ja mitä mieltä he ovat tarjotusta palvelusta.