Rekisteröi omat 0800/075- ja paikallisnumerosi suoraan verkossa!
Sekä verkko- että offline-maailmassa yritykset etsivät aina uusia asiakkaita. Mutta ennen kuin jostakusta voi tulla maksava asiakas, sinun on tehtävä hänestä lead. Yksi tapa tehdä se on ansaita heidän luottamuksensa, kunnes he ovat valmiita jakamaan yhteystietonsa kanssasi.
Jotkin yhteystiedot ovat kuitenkin arvokkaampia kuin toiset.
Monet yritykset pyrkivät nykyään hankkimaan potentiaalisten liidien sähköpostiosoitteet, koska ne ovat arvokkaimpia liidien yhteydenoton kannalta. On kuitenkin muitakin viestintäkanavia, jotka konvertoivat liidit paljon paremmin.
Tässä blogikirjoituksessa selvitämme, miksi puhelinnumero on usein ensisijainen tieto, jonka haluat saada liidistäsi.
Chat, sosiaalinen media, posti, sähköposti vai puhelin?
Kahden viime vuosikymmenen aikana Internet on muuttanut dramaattisesti ihmisten tapaa kommunikoida. Yritysten on hyvä sopeutua näihin muutoksiin ja sisällyttää viestintäänsä internetpohjaisia kanavia, kuten sosiaalista mediaa ja chat-tukea. Yksi asia ei kuitenkaan ole muuttunut viime vuosikymmeninä: kaikista viestintävälineistä puhelinyhteys on edelleen tehokkain, kun on kyse liidien muuntamisesta maksaviksi asiakkaiksi.
Potentiaalinen asiakas, joka tarvitsee nopean vastauksen johonkin kysymykseen, tarttuu todennäköisemmin puhelimeen ja soittaa sinulle kuin täyttää esimerkiksi verkkotukilomakkeen. Sen lisäksi, että puhelinsoitto säästää aikaa, asiakas voi puhua suoraan työntekijäsi kanssa. Tämä antaa työntekijällesi runsaasti tilaisuuksia ottaa pois kaikki syyt, joita liidillä saattaa vielä olla, ettei hän suostu myyntiin.
Puhelinsoitto on henkilökohtaisin yhteydenotto, jonka asiakas voi saada toimistossasi käyntiä lukuun ottamatta, ja monien tuotteiden ja palvelujen oston yhteydessä asiakkaat suosivat usein tämäntyyppistä henkilökohtaista yhteydenottoa.
Puhelinkontaktin edut
Muihin viestintäkanaviin verrattuna puhelimitse tapahtuva yhteydenpito tarjoaa monia etuja. Alla on lueteltu joitakin puheluiden etuja verrattuna chatteihin, twiitteihin ja sähköposteihin.
- Suoremmin
Puhelimitse asiakas on suoraan yhteydessä yhteen työntekijöistäsi. Keskustelun vuorovaikutteinen luonne antaa mahdollisuuden vastata kysymyksiin välittömästi.
- Henkilökohtaisempi
Suora keskustelu on luontevin ja miellyttävin tapa kommunikoida. Sinulle yrityksenä puhelinkeskustelu helpottaa luottamuksen rakentamista asiakkaiden kanssa, jolloin voitte keskustella nopeammin.
- Tehokkaampi
Kirjalliset viestintämuodot antavat potentiaalisille asiakkaille runsaasti tilaisuuksia harhautua, tutustua kilpailijoihinne tai poistua keskustelusta ja unohtaa se kokonaan. Näin ei tapahdu puhelun aikana.
Kuten huomaat, kaikki nämä ovat hyviä syitä siihen, miksi tutkimukset osoittavat jatkuvasti, että puhelinsoittojen konversioaste on korkeampi kuin minkään muun viestintäkanavan.
Mikä tekee palvelunumeroista muita numeroita parempia.
Kaikki edellä mainitut syyt pätevät kaikkiin puhelinkeskusteluihin potentiaalisten asiakkaiden kanssa. On kuitenkin yksi syy, miksi ammattimaiset ilmaisnumerot ja lisämaksulliset numerot toimivat jopa paremmin kuin tavalliset paikalliset puhelinnumerot.
Maksuttoman tai maksullisen numeron käyttäminen kertoo asiakkaillesi, että olet ammattimainen organisaatio, joka ottaa liiketoimintansa vakavasti.
Ja kuka haluaisi ostaa mitään sellaiselta, joka ei ota sitä vakavasti?
Aloita jo tänään omalla yrityspuhelinnumerollasi
Premium- tai ilmaisnumero helpottaa ja houkuttelee potentiaalisia asiakkaita soittamaan sinulle. Puhelinviestinnän tarjoamien etujen ansiosta useammat saapuvat puhelut johtavat suurempaan liikevaihtoon.
Aloita jo tänään omalla ilmaisnumerollasi tai maksullisella numerollasi. Numeron tilaaminen verkkokaupastamme vie vain muutaman minuutin.
Jos sinulla on kysyttävää tai haluat keskustella asiakaspalveluasiantuntijamme kanssa, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä.